Friday, April 9, 2010

Segalanya MilikMu

Sekadar ingin berkongsi sebuah lagu. Syahdu mendalam liriknya, seakan membawa kita menilai sejauh mana kasih dan cinta kita berputik kepada Pencipta.


Kau yang menciptakan cinta
dan Kau jua yang menghampar bahagia
di ribaan-Mu terhimpun harapan
impian tulus setiap insan

Kau yang mengutuskan duka
dan Engkaulah yang mengirimkan hampa
namun pada-Mu jua diadukan
merebahkan keresahan dan tangisan

Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cinta-Mu
dan ku tahu tiap yang terbaik untukku
tak semuanya yang ku mahu...

Di celah hangat nafas yang terhela
ada dingin saat menyebut nama-Mu
terarah segala ronta rasa
pada damainya dakapan-Mu (ya ALLAH)

Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
dan ku tahu disegenap ruang rasaku
telah kau titipkan kekuatan oh Tuhan...




7 Comments:

Anonymous said...

alhamdulillah..manis liriknya..
masih jauh cinta kita pada Allah..=(

Zuhri said...

subhanallah..segalanya milik Allah =)

Anonymous said...

Jazakallah for sharing. Lgu ni sgt dlm mksudnya. =)

AuLiA said...

dengar banyak kali, sedap jugak nasyeeed ni.. trimas abg ramdan! (knal x sye ni?)

Dr.Ahmad Ramdan Zainordin, MD said...

Jazakumullah khoir. Bkn sy pun yg nyanyi atau buat lgu ni..hnye sekadar berkongsi..

Aulia: Oh,sape xknl..xperlu klik kat nama aulia tu pun sy dah tau dah.. =P

Anonymous said...

Manusia tak melihat Allah. Sebab itu sukar sgt kita mengejar cintaNya. Manusia lebih suka maksiat,cinta pada kecantikan duniawi,matlamat duniawi..cinta pada semua perkara yg nampak didunia ini. Malah lebih buruk dan teruk drp itu, yg tidak langsung tetap dan istiqamah mengejar redha Allah. Mereka inilah golongan yg rugi,amatlah sia2 hidup kita andai perjalanan hidup ini hnya satu kepura-puraan semata2.

Jzkk for sharing this song,akhi.

miss luna...:) said...

love this song too much..:)